|
Wszystko o wszystkim i jeszcze więcej Nigdy nie bój się próbować czegoś nowego! Amatorzy zbudowali arkę, a profesjonaliści Titanica!
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
czarnooka
Profesor Doktor Habilitowany
Dołączył: 05 Sie 2005
Posty: 2589
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Pon 11:50, 24 Paź 2005 Temat postu: najlepsze 2 kolka..:) |
|
|
rozpoczynam nowy temat.. mam nadzieje ze znajdzie sie ktos jak ja milosnik 2 kolek:)..wrzuce cos wam wieczorkiem..
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
anulka
Profesor
Dołączył: 04 Sie 2005
Posty: 1072
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: KpZ
|
Wysłany: Pon 13:25, 24 Paź 2005 Temat postu: |
|
|
Hm...jeżeli chodzi o motory ....to oczywiście ja niebardzo ...ale jeżeli chodzi o rowery to ja chętnie coś opowiem o moim Arkusie .....Oczywiście ja na wakacjach jeździłam codziennie na rowerze....ale teraz to czasami do szkoły pojade łowełkiem a tak to niestety na polku jest zbyt zimno żeby pojeździć, ale ja nie odchodze o rowera tylko siadam w domu na rower mechaniczny i kręce tymi pedałami......ale niewidać rezultatów jazdy na nim ......
PS. Troche pokręciłam tą notke, mam nadzieje że wybaczycie i doczytacie się....wkońcu jestem po 7 lekcjach......
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
czarnooka
Profesor Doktor Habilitowany
Dołączył: 05 Sie 2005
Posty: 2589
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Pon 19:42, 24 Paź 2005 Temat postu: |
|
|
wybaczcie jestem padnieta.. organizm sie buntuje..
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Dawid
Administrator
Dołączył: 09 Lip 2005
Posty: 7256
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 11 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Zaleszany Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 19:53, 24 Paź 2005 Temat postu: |
|
|
Nie chcę robić offtopicu ale "organizm się buntuje" mój abstrakcyjny umysł odbiera dziwnie, załóżmy że to przemęczenie:)
Dobrej nocy 4 all
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
czarnooka
Profesor Doktor Habilitowany
Dołączył: 05 Sie 2005
Posty: 2589
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Pon 20:22, 24 Paź 2005 Temat postu: |
|
|
ariel.. toc to mam na mysli... mozg nie wspolpracuje..... dzieki za zrozumienie.. dobranoc...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
gibemarvel
Profesor Doktor Habilitowany
Dołączył: 26 Sie 2005
Posty: 2866
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kraków Płeć: Kobieta
|
Wysłany: Wto 9:44, 25 Paź 2005 Temat postu: |
|
|
jak wracaliśmy z Władysławowa z OŚką, a raczej już z Gdańska to na spacerku przed odjazdem pociągu trafiliśmy na paradę motocyklową, jak zeskanuję fotki (bo jakoś od roku tego nie zrobiłam:P) to wrzucę. no i siebie na ścigaczu
A póki co polecam film Biker Boyz
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
czarnooka
Profesor Doktor Habilitowany
Dołączył: 05 Sie 2005
Posty: 2589
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Wto 21:04, 25 Paź 2005 Temat postu: |
|
|
gibe oj tak widzialam:).. super film a skanuj i pokaz.. a ja was w czwartek zaskocze tj z innej beczki cos wam wrzuce a teraz ide spac..
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
czarnooka
Profesor Doktor Habilitowany
Dołączył: 05 Sie 2005
Posty: 2589
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Czw 10:46, 27 Paź 2005 Temat postu: |
|
|
wiec zgodnie z obietnica..
na zaliczenie jednego przedmioty na studiach musialam zrobic w programie STAT (moze kogos zainteresuje) porownanie - wybor do mnie nalezal co do przedmiotu porownania. Ja wybralam motocykle o tej samej pojemnosci silnika tj. 600 ccm,
Postanowilam ze podziele to na 3 czesci, dlaczego? ze wzgledu na dlugosc moich wywodow , aby was nie zanudzic dlugim czytanie, poza tym ciekawiej, moze kogos zaciekawi i bedzie czekal na ciag dalszy.. i po 3 ze dam przemyslec i przyswoic do tej pory informacje....
I czesc wprowadzenie: co jest przedmiotem badan i jaki jest cel badania
II czesc: omowienie zasad badan (kryteria oceny i w kazdej z tych grup kryteriow wydziele podkryteria wedlug ktorych bede oceniala i porywnala te 5 modeli motocykli i wnioski czesciowe) tzn bedzie 5 kryteriow:
1 - dane silnika, 2 - osiagi, 3 - wymiary glowne, 4 - podwozie, 5 - cena,
i kazda grupe kryteriow bede przedstawiala oddzielnie:)
III czesc: wnioski koncowe i wybor motocykla ktory wedlug przyjetych kryterii okaze sie najlepszy..
CZESC I
do porownania wzielam 5 motocykli
1.Honda CBR 600F [link widoczny dla zalogowanych]
2.Kawasaki ZZ-R 600 [link widoczny dla zalogowanych]
3.Suzuki RF 600R [link widoczny dla zalogowanych]
4.Suzuki GSX 600F [link widoczny dla zalogowanych]
5.Yamaha FZR 600R [link widoczny dla zalogowanych]
celem badania jest znalezienie takiego modelu motocykla, ktory bedzie spelnial moje kryteria w najwiekszym stopniu. oczywiscie w zaleznosci ktore kryterium wybiore za priorytetowe tak w przeliczeniu w prigramie STAT wykaze dany motocykl wystraczy ze zmienie hierarchie kryteriow i podkryteriow a zostanie wybrany inny motocykl. Program Stat do tak prostej analizy jest wystarczajacy. i nie trzeba wszystkiego od nowa wprowadzac wystarczy ze zmieni sie jedna zmienna program od razu aktualizuje i pokazuje nowe wyniki wiec mozna sie "fajnie pobawic" i sprawdzic w zaleznosci od przybranego kryterium ktory model motocykla ci pasuje
a na przyklad mozesz analizowac ktora z 5 komorek kupic, jesli wiesz co cie inetresuje i w jakiej hierarchi waznosci sa dla ciebie pewne elementy oferty sieci komorkowych wazne, jest wieksze prawdopodobienstwo ze wybierzesz to co chcesz naprawde:).. i moze sie okazac ze z pozoru na poczatku wydawalo ci sie ze ta oferta jest w sam raz dla ciebie to po wprowadzeniu danych, przyjeciu kryteriow i dokonaniu analizy przez program okazac sie moze ze wcale tak nie musi byc - to tak na marginesie inny przyklad zastosowania programu:)- wazne jest aby dokonac analizy trzeba miec dokladne dane ktore chcesz przeanalizowac)
jesli chodzi o moj przyklad motocykli .. moglabym i jesli chcecie przedstawic dane techniczne:P.. ale duzo wam nie powiedza wiec sie skupie bardziej na wnioskach i co z czegow wynika:)...
dziekuje za uwage i pozdrawiam ciag dalszy nastapi..jak ma ktos pytania to bardzo prosze:)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
gibemarvel
Profesor Doktor Habilitowany
Dołączył: 26 Sie 2005
Posty: 2866
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kraków Płeć: Kobieta
|
Wysłany: Czw 11:02, 27 Paź 2005 Temat postu: |
|
|
Czoka no zaskoczyłaś mnie:), czekam z niecierpliwościa na ciąg dalszy no i wnioski jak dla mnie to możesz nawet zapodać dane techniczne tylko raczej po polsku i drukowanymi, żebym wiedziała co z tego wynika
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
czarnooka
Profesor Doktor Habilitowany
Dołączył: 05 Sie 2005
Posty: 2589
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Sob 20:37, 29 Paź 2005 Temat postu: |
|
|
wiec ciag dalszy...
jesli chodzi o dane techniczne ... moge przeslac mailem tu nie moge wstawic....
a kontynuujac temat to przedsatwie pare tabelek....
pamietajmy ze mamy 5 glownych kryteriow 1. dane silnika, 2. osiagi, 3. wymiary glowne, 4. wymiary glowne, 5. cena
BARDZO WAZNE...kropkoalam aby bylo w formie tabeli inaczej sie przestawiaja dane w niej.... czyli kropkowanie w formie spacji
=================== KRYTERIA ==
Liczba grup
kryteriow = 5
-------------------------------------------------
Nazwy grup....Liczba kryteriow....Kierunki < -1, 1 >
1.dane silnika ...........4......................... 1
2.osiagi ..................3.......................... 1
3.wymiary gl ........... 6 ........................1
4.podwozie ................... 5 .....................1
5.cena ......................2 .........................1
tak wiec mamy 5 glownych kryteriow(nazwy grup) a w kazdym tym kryterium liczbe podkryteriow oraz kierunek zmian tj. wiadomo ze dazy sie do maksymalizacji, osiagania jak najlepszych wynikow itp.. stad 1 (jesli-1 to znaczy ze dazy sie aby ten wskaznik byl jak najmniejszy)
teraz postanawiam zajac sie szczegolowo kazda grupa kryteriow tj.
Definiowanie kryteriów w grupach oraz nadawanie pożądanego kierunku zmian
-====================== KRYTERIA
- GRUPA 1.dane silnika
- Liczba kryteriow = 4
--------------------------------------------------
Nazwy kryteriow kierunki <-1,0,1 >
1.moc maks ................. 1
2.moment obr ............ 1
3.śred cylindra ............. 1
4.skok tłoka ...............-1
tu wyodrebnilam 4 podkryteria z ktorych wynika ponizej
Moc maksymalna i moment obrotowy maksymalny są od siebie uzależnione i dąży się, aby te parametry były jak największe. Natomiast średnica cylindra i skok tłoka wpływają na charakterystykę momentu obrotowego, a to ma odzwierciedlenie w wielkości mocy silnika. Jeśli zwiększać będziemy średnicę cylindra to skok tłoka będzie mniejszy i na odwrót.
-====================== KRYTERIA
- GRUPA 2.osiagi
- Liczba kryteriow = 3
-------------------------------------------------
Nazwy kryteriow kierunki<-1,0,1 > -
1.zuzycie pal 100km .......-1
2.przysp 0-100 km........... -1
3.predk maks ................... 1
tu 3 podkryteria a wynika z tabelki to ze:
Dąży się do tego, aby wielkość zużycie paliwa i przyśpieszenia 0-100 km/h były jak najniższe, a prędkość wyciągana prze motocykl była jak największa.
-================== RYTERIA
- GRUPA 3.wymiary glowne
- Liczba kryteriow = 6
Nazwy kryteriow ...... kierunki <-1,0,1 > -
1.dlugosc .......................... -1
2.szerokosc........................... -1
3.wysokosc siedz ................... -1
4.odlegl.miedzy osia ................-1
5.masa calk ............................-1
6.masa gotowosci do jazdy .....-1
tu 6 podkryteriow
Wielkość parametrów w grupie: Wymiary główne powinny być jak najmniejsze, gdyż ma to wpływ na jakość jazdy. Długość, szerokość, odległość między osiami oraz masa całkowita jak i masa gotowy do jazdy ma wpływ na jazdę motocyklu i dąży się, aby były te parametry osiągały wartości jak najmniejsze, a to ze względu na opory powietrza podczas jazdy. Wysokość siedzenia tez jest ważna – ma zapewniać nie tylko wygodę siedzenia, ale także pozwala na przyjęcie tak dogodnej pozycji w celu zmniejszenia oporu powietrza.
-====================== KRYTERIA
- GRUPA 4.podwozie
- Liczba kryteriow = 5
--------------------------------------------------
Nazwy kryteriow ..... kierunki<-1,0,1 > -
1.zawieszenie przed skok..... -1
2.zawieszenie tylne skok...... -1
3.ham przedni w mm ..............1
4.ham tylni w mm ....................1
5.zbiornik paliwa .....................1
tu 5 podkryteriow i wynika:
Wielkość średnicy hamulca przedniego i tylnego powinna być jak największa, aby mieć jak największy skok i lepsze hamowanie. Zbiornik paliwa jak największy ze względu na to, żeby móc zabrać jak najwięcej litrów paliwa (wyprawy długodystansowe).
-====================== KRYTERIA
GRUPA 5.cena
- Liczba kryteriow = 2
--------------------------------------------------
Nazwy kryteriow kierunki<-1,0,1 > -
1.cena na 94 r .............-1
2.cena na 98 r ...............-1
oczywiscie dla porownania cen wzielam dwa roczniki .... i oczywiscie dazy sie aby cena byla jak najnizsza...
Ustalenie priorytetów oraz ustalenie istotności kryteriów w poszczególnych grupach
-=========================== PRIORYTETY
T1* ..................... gr 1.dane silnika ............gr 2.osiagi
-.cena 1 ................. -.moc maks 1 ......... -.predk maks 1
-.dane silnika 2........ -.moment obr 1 .........-.przysp 0-100 2
-osiagi 2................-.śred cylindra 1 ..........-.zuz pal 100km 3
-.podwozie 3........-.skok tłoka 1
-.wymiary gl 4
gr 3.wymiary gl...........gr 4.podwozie ..............gr 5.cena
-.masa calk 1......... -.zaw przed skok 1 .......-.cena na 98 r 1
- m got do jazdy 1.....-.zaw tylne skok 2.......-.cena na 94 r 2
-.odl.miedzy osia 2.... -.ham przed mm 3
-.szerokosc 3............... -.ham tylni mm 4
-.dlugosc 4................ -.zb paliwa 5
* T1 - ten slupek pokazuje hierarchie glownych grup kryteriow
Cena jest tą grupą kryteriów, która będzie miała największe znaczenie tzn. chcę kupić motocykl w miarę niedrogi, lecz mając na względzie dane silnika i jego osiągi. Natomiast ważne jest też zawieszenie oraz hamulce (grupa: podwozie), jak i wymiary główne, które też wpływają na jakość jazdy i pracę silnika motocykla.
nastepnie w kazdej grupie kryteriow okreslam hierarchie podkryteriow jak przedstawilam wam od 1 do 5 .. jesli sa np 1,1,2,3,4 oznaczaze dwa podkryteria maja te sama pozycje hierarchie tj sa rownorzednie najwazniejsze lub jak jest 1,2,2,3,4, oznacza ze dwa podkryteria otrzymaly te sama pozycje w hierarchii tj drugie miejsce ....
i tak wedlug ustalonych kryteriow i podkryteriow i ustalenie ich hierarchi z naszego punktu widzenia za najwazniejsze (przypominam ze to zalezy od nas co dla nas wazniejsze jest tj cena czy dane silnika a moze osiagi) mozemy przejsc dalej do ustalania wag.. ale o tym w kolejnym odcinku..
pozdr.. moze zawile ale trzeba nad tym pomyslec i bedzie jasne:)..
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Dawid
Administrator
Dołączył: 09 Lip 2005
Posty: 7256
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 11 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Zaleszany Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 7:07, 30 Paź 2005 Temat postu: |
|
|
Ja wysiadam:) Powodzenia w prowadzeniu tematu
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
czarnooka
Profesor Doktor Habilitowany
Dołączył: 05 Sie 2005
Posty: 2589
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Nie 17:10, 30 Paź 2005 Temat postu: |
|
|
hahha ariel to dla ambitnych.... hahah a co tylko bzdury pisac?.. czasem cos madrego trza...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
czarnooka
Profesor Doktor Habilitowany
Dołączył: 05 Sie 2005
Posty: 2589
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Czw 13:16, 03 Lis 2005 Temat postu: |
|
|
witam...
i c. d....
hmmm... zeby sie nie zaglebiac za daleko w temat i zeby ktos zrozumial...to omine przyznawanie wag.. a napisze tylko ze uzaleznione jest to od naszej hierarchii waznosci poszczegolnych kryteriow i podkryteriow...
czyli mowiac krotko ustalalilismy wczesniej hierarchie wartosci kryteriow i podkryteriow.. a nastepny etap to przypisywanie wartosci wag kryteriom i podkryteriom wedlug hierarchi..(przyklad rozjasnia)
i wiedzac ze przyporzadkujemy wartosc od 0 do 1 to jesli mam 3 podkryteria w grupie to tak obliczamy rozlozenie wag
NA PRZYKLADZIE TEJ GRUPY.. reszte analogicznie sie robi..
grupa 2 OSIAGI
hierarchia nastepujaca:
najwazniejsze dla nas predkosc maksymalna
nastepnie przyspieszenie 0 - 100 km
a na 3 pozycji zuzycie paliwa na 100 km..
(jak wynika z tabelek wczesniej przedstawionych se sprawdzie..)
stad rozbijajac wartosc jedynki .. to wartosciujac stopien waznosci wyjdzie nam ze dla predkosci maksymalnej przyporzadkujemy wartosc 0.5 (ma numer 1 w naszej hierarchii)
dla przyspieszenia 0 - 100 km damy wartosc 0.3 (ma numer 2 w hierarchii) i
dla zuzycia paliwa na 100 km dobierzemy odpowiednio 0.2 (wedlug hierarchii numer 3)
sumujac wychodzi wartosc 1
natomiast nie zawsze mozna powiedziec ze rowno tak jest podzial i podaje sie w przedziale a mianowicie...
predkosc maksymalna 0.4 - 0.6..(dalismy 0.5)
przyspieszenie 0 - 100 km 0.2 - 0.4 ..(dalismy 0.3)
zuzycie paliwa na 100 km 0.1 - 0.3...(dalismy 0.2) ....
wiec wiemy jaka hierarchia i jakie sa wartosci tej hierarchi... kolejny etap polega na wpisywaniu danych technicznych poszczegolnych modeli... a program po dokonaniu wpisu danych analizuje i przedsatwia wyniki.. a to nastepnym razem...
pozdr....
P.S. wiem moze byc niejasne .. juz prosciej nie moge.. a dlatego dalam tylko jeden przyklad zebyscie zrozumieli co to znaczy przypisywanie wag kryteriom wedlug ich hierarchii (jaka przyjelismy wczesniejna poczatku rozwazan tematu..) bo wszystie grupy kryteriów robi sie tak samo...(przypisujac im wagi wedlug ich wlasnej ustalonej hierarchii)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
czarnooka
Profesor Doktor Habilitowany
Dołączył: 05 Sie 2005
Posty: 2589
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Nie 15:16, 06 Lis 2005 Temat postu: |
|
|
wyniki i wnioski
Przedstawiają się następująco:
Liczba: wariantow = 5
grup kryteriow = 5
Ogolne charakterystyki dla grup (*1000)
Warianty- 1... 2... 3 ...4....5......Q
1 ..........847 302 743 301 360 457
2 ..........765 138 733 276 680 539
3 ..........821 23 235 464 800 579
4 ..........100 197 227 166 1000 515
5 ..........321 47 576 382 299 275
Według powyższych wyników wywnioskować można, że drugi, trzeci i czwarty wariant dostał porównywalną wysoką ocenę, lecz jednak wariant trzeci ma notę najwyższą wśród tych 3 wariantów tj. SUZUKI RF 600R, a wpływ na to miały takie grupy kryteriów (według wcześniej ustalonej hierarchii, które przyczyniły się do tego, że ten wariant został wybrany): cena, dane silnika oraz cechy podwozia.
Sumarycznie dało to, że SUZUKI RF 600R jednak przewyższa zdecydowanie wariant pierwszy i piąty, jak i minimalnie wariant drugi i czwarty.
Od strony napędu RF ma bardzo sportowy charakter. Motocykl ten ma dużą prędkość obrotową, a dzięki krótkiemu skokowi tłoka moc silnika większa. Natomiast mimo wielu sportowych cech RF model ten ma bardziej charakter turystyczny niż sportowy – zbyt słabe pokonywanie zakrętów.
Wariant drugi i czwarty natomiast jest lepszy pod względem osiągów (zużycie paliwa czy to w kwestii przyśpieszenia na 100 km/h) w stosunku do wariantu trzeciego. Wariant drugi okazuje się być lepszy w grupie kryteriów osiągi i w wymiarach głównych, a wariant czwarty lepszy przede wszystkim w osiągach oraz jest niewiele tańszy od wariantu trzeciego.
Natomiast najmniej punktów wśród wszystkim modeli motocykli dostał wariant piąty. Patrząc na wysokość wartości Q w grupie wymiarów głównych wywnioskować można, że jest to motocykl stabilny i niezawodny. Stracił w starciu z innymi motocyklami poprzez wysoką cenę oraz gorszymi parametrami silnika.
Wektory wagowe w grupach [%]
K\G ...1.... 2 .... 3 .... 4.....5 ....WG
1 ....25.. 19.... 6.... 36....40.....20
2 ....25.. 30.... 10....26....60......20
3 ....25.. 51.... 3......19............ 4
4 ....25............16.....12............12
5 ....................32.....7.............42
6 ....................32
Powyższa tabela przedstawia wagi poszczególnych kryteriów w grupach i stopień ważności poszczególnych grup kryteriów.
Według tabeli wynika, że najwyższy priorytet w porównaniu wariantów dostała 5 grupa kryteriów tzn. cena, a zaraz za tą grupą grupa 1 i 2 tzn. dane silnika oraz osiągi.
W grupie 5 największe znaczenie ma cena na 1998 rok (motocykle unowocześniane i nowsze, stąd i m. in. droższe).
Jeśli chodzi o grupę 1 i 2 to są one tak samo ważne. Grupa 1 wagi przypisane parametrom są równomiernie rozłożone, gdyż wszystkie są ważne i maja wpływ na jakość jazdy, prowadzenie motocykla. Moc maksymalna i moment obrotowy maksymalny są od siebie uzależnione.
Natomiast średnica cylindra i skok tłoka wpływają na charakterystykę momentu obrotowego, a to ma odzwierciedlenie w wielkości mocy silnika.
W grupie drugiej (osiągi) najważniejszym kryterium jest prędkość maksymalna osiągana przez silnik co jest ściśle związane z mocą silnika jak i jego momentem obrotowym.
Najmniej ważną grupą kryteriów jest grupa kryteriów - wymiary główne, a najważniejszym kryterium w tej grupie jest masa całkowita i masa gotowy do jazdy, które im są mniejsze tym lepsza jakość jazdy, mniejsze opory powietrza.
Liczba: wariantow = 5
grup kryteriow = 5
----------------------------------------------
Wiarygodnosc relacji > (*1000)
Warianty ...1... 2... 3.... 4.... 5
1 ............ 0 .... 2....0..274.. 1000
2 .........998 .... 0...12..708.. 1000
3 ........1000..988....0..934.. 1000
4 .........726.. 292...66....0.. 1000
5 ............ 0.... 0.....0.....0.....0
Powyższa tabela przedstawia wiarygodność relacji „>” między parametrami wariantów.
-====================== WYNIKI GRAFICZNE
Warianty:
Honda CBR 600F . . . .
1+----------------------------------- . . .
KawasakiZZ-R600 . . . . .
2+---------------------------------------------------- .
Suzuki RF 600R . . . . .
3+------------------------------------------------------------
SuzukiGSX 600R . . . . .
4+----------------------------------------------- . .
YamahaFZR 600R . . . . .
5+Ţ . . . . . .
- . . . . . .
6+ . . . . . .
- . . . . . .
7+ . . . . . .
- . . . . . .
8+ . . . . . .
0.275... 0.326... 0.377... 0.427... 0.478... 0.529... 0.579
Powyższy tabela w postaci graficznej przedstawia ostateczne wyniki obliczeń. Jak widać model SUZUKI RF 600R przewyższa, choć w niewielkim stopniu, konkurentów. Porównywalne są (mają bardzo zbliżone wyniki) i stanowią dużą konkurencje dla SUZUKI RF 600R to modele: KAWASAKI ZZ-R 600 oraz SUZUKI GSX 600R. Nienajgorzej także wypadła HONDA CBR 600R, nie odbiega dużo od konkurentów. Pod względem najgorzej dobranych kryteriów okazał się model YAMAHA FZR 600R, a wpływ na to miały parametry poszczególnych grup kryteriów wziętych pod uwagę podczas porównywania wariantów. W tym zestawieniu wypadł nie najlepiej.
pozdr.. i koniec tematu..
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Nightgale
Wykładowca UJ
Dołączył: 06 Wrz 2005
Posty: 1422
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Czw 14:39, 05 Sty 2006 Temat postu: |
|
|
Hmmm , a mi tam sie świetnie moja cebrą jeździło .
Ale nie da sie ukryć , zygzakiem lepiej
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Theme ACID v. 2.0.20 par HEDONISM
|