 |
Wszystko o wszystkim i jeszcze więcej Nigdy nie bój się próbować czegoś nowego! Amatorzy zbudowali arkę, a profesjonaliści Titanica!
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
czarnooka
Profesor Doktor Habilitowany
Dołączył: 05 Sie 2005
Posty: 2589
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Pon 11:50, 24 Paź 2005 Temat postu: najlepsze 2 kolka..:) |
|
|
rozpoczynam nowy temat.. mam nadzieje ze znajdzie sie ktos jak ja milosnik 2 kolek:)..wrzuce cos wam wieczorkiem..
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
anulka
Profesor
Dołączył: 04 Sie 2005
Posty: 1072
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: KpZ
|
Wysłany: Pon 13:25, 24 Paź 2005 Temat postu: |
|
|
Hm...jeżeli chodzi o motory ....to oczywiście ja niebardzo ...ale jeżeli chodzi o rowery to ja chętnie coś opowiem o moim Arkusie   .....Oczywiście ja na wakacjach jeździłam codziennie na rowerze....ale teraz to czasami do szkoły pojade łowełkiem a tak to niestety na polku jest zbyt zimno żeby pojeździć, ale ja nie odchodze o rowera tylko siadam w domu na rower mechaniczny i kręce tymi pedałami......ale niewidać rezultatów jazdy na nim ......
PS. Troche pokręciłam tą notke, mam nadzieje że wybaczycie i doczytacie się....wkońcu jestem po 7 lekcjach...... 
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
czarnooka
Profesor Doktor Habilitowany
Dołączył: 05 Sie 2005
Posty: 2589
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Pon 19:42, 24 Paź 2005 Temat postu: |
|
|
wybaczcie jestem padnieta.. organizm sie buntuje..
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Dawid
Administrator
Dołączył: 09 Lip 2005
Posty: 7256
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 11 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Zaleszany Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 19:53, 24 Paź 2005 Temat postu: |
|
|
Nie chcę robić offtopicu ale "organizm się buntuje" mój abstrakcyjny umysł odbiera dziwnie, załóżmy że to przemęczenie:)
Dobrej nocy 4 all
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
czarnooka
Profesor Doktor Habilitowany
Dołączył: 05 Sie 2005
Posty: 2589
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Pon 20:22, 24 Paź 2005 Temat postu: |
|
|
ariel.. toc to mam na mysli... mozg nie wspolpracuje.. ... dzieki za zrozumienie.. dobranoc...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
gibemarvel
Profesor Doktor Habilitowany
Dołączył: 26 Sie 2005
Posty: 2866
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kraków Płeć: Kobieta
|
Wysłany: Wto 9:44, 25 Paź 2005 Temat postu: |
|
|
jak wracaliśmy z Władysławowa z OŚką, a raczej już z Gdańska to na spacerku przed odjazdem pociągu trafiliśmy na paradę motocyklową, jak zeskanuję fotki (bo jakoś od roku tego nie zrobiłam:P) to wrzucę. no i siebie na ścigaczu
A póki co polecam film Biker Boyz
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
czarnooka
Profesor Doktor Habilitowany
Dołączył: 05 Sie 2005
Posty: 2589
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Wto 21:04, 25 Paź 2005 Temat postu: |
|
|
gibe oj tak widzialam:) .. super film a skanuj i pokaz.. a ja was w czwartek zaskocze tj z innej beczki cos wam wrzuce a teraz ide spac..
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
czarnooka
Profesor Doktor Habilitowany
Dołączył: 05 Sie 2005
Posty: 2589
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Czw 10:46, 27 Paź 2005 Temat postu: |
|
|
wiec zgodnie z obietnica..
na zaliczenie jednego przedmioty na studiach musialam zrobic w programie STAT (moze kogos zainteresuje) porownanie - wybor do mnie nalezal co do przedmiotu porownania. Ja wybralam motocykle o tej samej pojemnosci silnika tj. 600 ccm,
Postanowilam ze podziele to na 3 czesci, dlaczego? ze wzgledu na dlugosc moich wywodow , aby was nie zanudzic dlugim czytanie, poza tym ciekawiej, moze kogos zaciekawi i bedzie czekal na ciag dalszy.. i po 3 ze dam przemyslec i przyswoic do tej pory informacje.. ..
I czesc wprowadzenie: co jest przedmiotem badan i jaki jest cel badania
II czesc: omowienie zasad badan (kryteria oceny i w kazdej z tych grup kryteriow wydziele podkryteria wedlug ktorych bede oceniala i porywnala te 5 modeli motocykli i wnioski czesciowe) tzn bedzie 5 kryteriow:
1 - dane silnika, 2 - osiagi, 3 - wymiary glowne, 4 - podwozie, 5 - cena,
i kazda grupe kryteriow bede przedstawiala oddzielnie:)
III czesc: wnioski koncowe i wybor motocykla ktory wedlug przyjetych kryterii okaze sie najlepszy..
CZESC I
do porownania wzielam 5 motocykli
1.Honda CBR 600F [link widoczny dla zalogowanych]
2.Kawasaki ZZ-R 600 [link widoczny dla zalogowanych]
3.Suzuki RF 600R [link widoczny dla zalogowanych]
4.Suzuki GSX 600F [link widoczny dla zalogowanych]
5.Yamaha FZR 600R [link widoczny dla zalogowanych]
celem badania jest znalezienie takiego modelu motocykla, ktory bedzie spelnial moje kryteria w najwiekszym stopniu. oczywiscie w zaleznosci ktore kryterium wybiore za priorytetowe tak w przeliczeniu w prigramie STAT wykaze dany motocykl wystraczy ze zmienie hierarchie kryteriow i podkryteriow a zostanie wybrany inny motocykl. Program Stat do tak prostej analizy jest wystarczajacy. i nie trzeba wszystkiego od nowa wprowadzac wystarczy ze zmieni sie jedna zmienna program od razu aktualizuje i pokazuje nowe wyniki wiec mozna sie "fajnie pobawic" i sprawdzic w zaleznosci od przybranego kryterium ktory model motocykla ci pasuje
a na przyklad mozesz analizowac ktora z 5 komorek kupic, jesli wiesz co cie inetresuje i w jakiej hierarchi waznosci sa dla ciebie pewne elementy oferty sieci komorkowych wazne, jest wieksze prawdopodobienstwo ze wybierzesz to co chcesz naprawde:).. i moze sie okazac ze z pozoru na poczatku wydawalo ci sie ze ta oferta jest w sam raz dla ciebie to po wprowadzeniu danych, przyjeciu kryteriow i dokonaniu analizy przez program okazac sie moze ze wcale tak nie musi byc - to tak na marginesie inny przyklad zastosowania programu:)- wazne jest aby dokonac analizy trzeba miec dokladne dane ktore chcesz przeanalizowac)
jesli chodzi o moj przyklad motocykli .. moglabym i jesli chcecie przedstawic dane techniczne:P.. ale duzo wam nie powiedza wiec sie skupie bardziej na wnioskach i co z czegow wynika:)...
dziekuje za uwage i pozdrawiam ciag dalszy nastapi..jak ma ktos pytania to bardzo prosze:)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
gibemarvel
Profesor Doktor Habilitowany
Dołączył: 26 Sie 2005
Posty: 2866
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kraków Płeć: Kobieta
|
Wysłany: Czw 11:02, 27 Paź 2005 Temat postu: |
|
|
Czoka no zaskoczyłaś mnie:), czekam z niecierpliwościa na ciąg dalszy no i wnioski jak dla mnie to możesz nawet zapodać dane techniczne tylko raczej po polsku i drukowanymi, żebym wiedziała co z tego wynika
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
czarnooka
Profesor Doktor Habilitowany
Dołączył: 05 Sie 2005
Posty: 2589
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Sob 20:37, 29 Paź 2005 Temat postu: |
|
|
wiec ciag dalszy...
jesli chodzi o dane techniczne ... moge przeslac mailem tu nie moge wstawic....
a kontynuujac temat to przedsatwie pare tabelek....
pamietajmy ze mamy 5 glownych kryteriow 1. dane silnika, 2. osiagi, 3. wymiary glowne, 4. wymiary glowne, 5. cena
BARDZO WAZNE...kropkoalam aby bylo w formie tabeli inaczej sie przestawiaja dane w niej.... czyli kropkowanie w formie spacji
=================== KRYTERIA ==
Liczba grup
kryteriow = 5
-------------------------------------------------
Nazwy grup....Liczba kryteriow....Kierunki < -1, 1 >
1.dane silnika ...........4......................... 1
2.osiagi ..................3.......................... 1
3.wymiary gl ........... 6 ........................1
4.podwozie ................... 5 .....................1
5.cena ......................2 .........................1
tak wiec mamy 5 glownych kryteriow(nazwy grup) a w kazdym tym kryterium liczbe podkryteriow oraz kierunek zmian tj. wiadomo ze dazy sie do maksymalizacji, osiagania jak najlepszych wynikow itp.. stad 1 (jesli-1 to znaczy ze dazy sie aby ten wskaznik byl jak najmniejszy)
teraz postanawiam zajac sie szczegolowo kazda grupa kryteriow tj.
Definiowanie kryteriów w grupach oraz nadawanie pożądanego kierunku zmian
-====================== KRYTERIA
- GRUPA 1.dane silnika
- Liczba kryteriow = 4
--------------------------------------------------
Nazwy kryteriow kierunki <-1,0,1 >
1.moc maks ................. 1
2.moment obr ............ 1
3.śred cylindra ............. 1
4.skok tłoka ...............-1
tu wyodrebnilam 4 podkryteria z ktorych wynika ponizej
Moc maksymalna i moment obrotowy maksymalny są od siebie uzależnione i dąży się, aby te parametry były jak największe. Natomiast średnica cylindra i skok tłoka wpływają na charakterystykę momentu obrotowego, a to ma odzwierciedlenie w wielkości mocy silnika. Jeśli zwiększać będziemy średnicę cylindra to skok tłoka będzie mniejszy i na odwrót.
-====================== KRYTERIA
- GRUPA 2.osiagi
- Liczba kryteriow = 3
-------------------------------------------------
Nazwy kryteriow kierunki<-1,0,1 > -
1.zuzycie pal 100km .......-1
2.przysp 0-100 km........... -1
3.predk maks ................... 1
tu 3 podkryteria a wynika z tabelki to ze:
Dąży się do tego, aby wielkość zużycie paliwa i przyśpieszenia 0-100 km/h były jak najniższe, a prędkość wyciągana prze motocykl była jak największa.
-================== RYTERIA
- GRUPA 3.wymiary glowne
- Liczba kryteriow = 6
Nazwy kryteriow ...... kierunki <-1,0,1 > -
1.dlugosc .......................... -1
2.szerokosc........................... -1
3.wysokosc siedz ................... -1
4.odlegl.miedzy osia ................-1
5.masa calk ............................-1
6.masa gotowosci do jazdy .....-1
tu 6 podkryteriow
Wielkość parametrów w grupie: Wymiary główne powinny być jak najmniejsze, gdyż ma to wpływ na jakość jazdy. Długość, szerokość, odległość między osiami oraz masa całkowita jak i masa gotowy do jazdy ma wpływ na jazdę motocyklu i dąży się, aby były te parametry osiągały wartości jak najmniejsze, a to ze względu na opory powietrza podczas jazdy. Wysokość siedzenia tez jest ważna – ma zapewniać nie tylko wygodę siedzenia, ale także pozwala na przyjęcie tak dogodnej pozycji w celu zmniejszenia oporu powietrza.
-====================== KRYTERIA
- GRUPA 4.podwozie
- Liczba kryteriow = 5
--------------------------------------------------
Nazwy kryteriow ..... kierunki<-1,0,1 > -
1.zawieszenie przed skok..... -1
2.zawieszenie tylne skok...... -1
3.ham przedni w mm ..............1
4.ham tylni w mm ....................1
5.zbiornik paliwa .....................1
tu 5 podkryteriow i wynika:
Wielkość średnicy hamulca przedniego i tylnego powinna być jak największa, aby mieć jak największy skok i lepsze hamowanie. Zbiornik paliwa jak największy ze względu na to, żeby móc zabrać jak najwięcej litrów paliwa (wyprawy długodystansowe).
-====================== KRYTERIA
GRUPA 5.cena
- Liczba kryteriow = 2
--------------------------------------------------
Nazwy kryteriow kierunki<-1,0,1 > -
1.cena na 94 r .............-1
2.cena na 98 r ...............-1
oczywiscie dla porownania cen wzielam dwa roczniki .... i oczywiscie dazy sie aby cena byla jak najnizsza...
Ustalenie priorytetów oraz ustalenie istotności kryteriów w poszczególnych grupach
-=========================== PRIORYTETY
T1* ..................... gr 1.dane silnika ............gr 2.osiagi
-.cena 1 ................. -.moc maks 1 ......... -.predk maks 1
-.dane silnika 2........ -.moment obr 1 .........-.przysp 0-100 2
-osiagi 2................-.śred cylindra 1 ..........-.zuz pal 100km 3
-.podwozie 3........-.skok tłoka 1
-.wymiary gl 4
gr 3.wymiary gl...........gr 4.podwozie ..............gr 5.cena
-.masa calk 1......... -.zaw przed skok 1 .......-.cena na 98 r 1
- m got do jazdy 1.....-.zaw tylne skok 2.......-.cena na 94 r 2
-.odl.miedzy osia 2.... -.ham przed mm 3
-.szerokosc 3............... -.ham tylni mm 4
-.dlugosc 4................ -.zb paliwa 5
* T1 - ten slupek pokazuje hierarchie glownych grup kryteriow
Cena jest tą grupą kryteriów, która będzie miała największe znaczenie tzn. chcę kupić motocykl w miarę niedrogi, lecz mając na względzie dane silnika i jego osiągi. Natomiast ważne jest też zawieszenie oraz hamulce (grupa: podwozie), jak i wymiary główne, które też wpływają na jakość jazdy i pracę silnika motocykla.
nastepnie w kazdej grupie kryteriow okreslam hierarchie podkryteriow jak przedstawilam wam od 1 do 5 .. jesli sa np 1,1,2,3,4 oznaczaze dwa podkryteria maja te sama pozycje hierarchie tj sa rownorzednie najwazniejsze lub jak jest 1,2,2,3,4, oznacza ze dwa podkryteria otrzymaly te sama pozycje w hierarchii tj drugie miejsce ....
i tak wedlug ustalonych kryteriow i podkryteriow i ustalenie ich hierarchi z naszego punktu widzenia za najwazniejsze (przypominam ze to zalezy od nas co dla nas wazniejsze jest tj cena czy dane silnika a moze osiagi) mozemy przejsc dalej do ustalania wag.. ale o tym w kolejnym odcinku..
pozdr.. moze zawile ale trzeba nad tym pomyslec i bedzie jasne:)..
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Dawid
Administrator
Dołączył: 09 Lip 2005
Posty: 7256
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 11 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Zaleszany Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 7:07, 30 Paź 2005 Temat postu: |
|
|
Ja wysiadam:) Powodzenia w prowadzeniu tematu
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
czarnooka
Profesor Doktor Habilitowany
Dołączył: 05 Sie 2005
Posty: 2589
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Nie 17:10, 30 Paź 2005 Temat postu: |
|
|
hahha ariel to dla ambitnych.. .. hahah a co tylko bzdury pisac?.. czasem cos madrego trza...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
czarnooka
Profesor Doktor Habilitowany
Dołączył: 05 Sie 2005
Posty: 2589
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Czw 13:16, 03 Lis 2005 Temat postu: |
|
|
witam...
i c. d....
hmmm... zeby sie nie zaglebiac za daleko w temat i zeby ktos zrozumial...to omine przyznawanie wag.. a napisze tylko ze uzaleznione jest to od naszej hierarchii waznosci poszczegolnych kryteriow i podkryteriow...
czyli mowiac krotko ustalalilismy wczesniej hierarchie wartosci kryteriow i podkryteriow.. a nastepny etap to przypisywanie wartosci wag kryteriom i podkryteriom wedlug hierarchi..(przyklad rozjasnia)
i wiedzac ze przyporzadkujemy wartosc od 0 do 1 to jesli mam 3 podkryteria w grupie to tak obliczamy rozlozenie wag
NA PRZYKLADZIE TEJ GRUPY.. reszte analogicznie sie robi..
grupa 2 OSIAGI
hierarchia nastepujaca:
najwazniejsze dla nas predkosc maksymalna
nastepnie przyspieszenie 0 - 100 km
a na 3 pozycji zuzycie paliwa na 100 km..
(jak wynika z tabelek wczesniej przedstawionych se sprawdzie.. )
stad rozbijajac wartosc jedynki .. to wartosciujac stopien waznosci wyjdzie nam ze dla predkosci maksymalnej przyporzadkujemy wartosc 0.5 (ma numer 1 w naszej hierarchii)
dla przyspieszenia 0 - 100 km damy wartosc 0.3 (ma numer 2 w hierarchii) i
dla zuzycia paliwa na 100 km dobierzemy odpowiednio 0.2 (wedlug hierarchii numer 3)
sumujac wychodzi wartosc 1
natomiast nie zawsze mozna powiedziec ze rowno tak jest podzial i podaje sie w przedziale a mianowicie...
predkosc maksymalna 0.4 - 0.6..(dalismy 0.5)
przyspieszenie 0 - 100 km 0.2 - 0.4 ..(dalismy 0.3)
zuzycie paliwa na 100 km 0.1 - 0.3...(dalismy 0.2) ....
wiec wiemy jaka hierarchia i jakie sa wartosci tej hierarchi... kolejny etap polega na wpisywaniu danych technicznych poszczegolnych modeli... a program po dokonaniu wpisu danych analizuje i przedsatwia wyniki.. a to nastepnym razem...
pozdr.. ..
P.S. wiem moze byc niejasne .. juz prosciej nie moge.. a dlatego dalam tylko jeden przyklad zebyscie zrozumieli co to znaczy przypisywanie wag kryteriom wedlug ich hierarchii (jaka przyjelismy wczesniejna poczatku rozwazan tematu.. ) bo wszystie grupy kryteriów robi sie tak samo...(przypisujac im wagi wedlug ich wlasnej ustalonej hierarchii)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
czarnooka
Profesor Doktor Habilitowany
Dołączył: 05 Sie 2005
Posty: 2589
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Nie 15:16, 06 Lis 2005 Temat postu: |
|
|
wyniki i wnioski
Przedstawiają się następująco:
Liczba: wariantow = 5
grup kryteriow = 5
Ogolne charakterystyki dla grup (*1000)
Warianty- 1... 2... 3 ...4....5......Q
1 ..........847 302 743 301 360 457
2 ..........765 138 733 276 680 539
3 ..........821 23 235 464 800 579
4 ..........100 197 227 166 1000 515
5 ..........321 47 576 382 299 275
Według powyższych wyników wywnioskować można, że drugi, trzeci i czwarty wariant dostał porównywalną wysoką ocenę, lecz jednak wariant trzeci ma notę najwyższą wśród tych 3 wariantów tj. SUZUKI RF 600R, a wpływ na to miały takie grupy kryteriów (według wcześniej ustalonej hierarchii, które przyczyniły się do tego, że ten wariant został wybrany): cena, dane silnika oraz cechy podwozia.
Sumarycznie dało to, że SUZUKI RF 600R jednak przewyższa zdecydowanie wariant pierwszy i piąty, jak i minimalnie wariant drugi i czwarty.
Od strony napędu RF ma bardzo sportowy charakter. Motocykl ten ma dużą prędkość obrotową, a dzięki krótkiemu skokowi tłoka moc silnika większa. Natomiast mimo wielu sportowych cech RF model ten ma bardziej charakter turystyczny niż sportowy – zbyt słabe pokonywanie zakrętów.
Wariant drugi i czwarty natomiast jest lepszy pod względem osiągów (zużycie paliwa czy to w kwestii przyśpieszenia na 100 km/h) w stosunku do wariantu trzeciego. Wariant drugi okazuje się być lepszy w grupie kryteriów osiągi i w wymiarach głównych, a wariant czwarty lepszy przede wszystkim w osiągach oraz jest niewiele tańszy od wariantu trzeciego.
Natomiast najmniej punktów wśród wszystkim modeli motocykli dostał wariant piąty. Patrząc na wysokość wartości Q w grupie wymiarów głównych wywnioskować można, że jest to motocykl stabilny i niezawodny. Stracił w starciu z innymi motocyklami poprzez wysoką cenę oraz gorszymi parametrami silnika.
Wektory wagowe w grupach [%]
K\G ...1.... 2 .... 3 .... 4.....5 ....WG
1 ....25.. 19.... 6.... 36....40.....20
2 ....25.. 30.... 10....26....60......20
3 ....25.. 51.... 3......19............ 4
4 ....25............16.....12............12
5 ....................32.....7.............42
6 ....................32
Powyższa tabela przedstawia wagi poszczególnych kryteriów w grupach i stopień ważności poszczególnych grup kryteriów.
Według tabeli wynika, że najwyższy priorytet w porównaniu wariantów dostała 5 grupa kryteriów tzn. cena, a zaraz za tą grupą grupa 1 i 2 tzn. dane silnika oraz osiągi.
W grupie 5 największe znaczenie ma cena na 1998 rok (motocykle unowocześniane i nowsze, stąd i m. in. droższe).
Jeśli chodzi o grupę 1 i 2 to są one tak samo ważne. Grupa 1 wagi przypisane parametrom są równomiernie rozłożone, gdyż wszystkie są ważne i maja wpływ na jakość jazdy, prowadzenie motocykla. Moc maksymalna i moment obrotowy maksymalny są od siebie uzależnione.
Natomiast średnica cylindra i skok tłoka wpływają na charakterystykę momentu obrotowego, a to ma odzwierciedlenie w wielkości mocy silnika.
W grupie drugiej (osiągi) najważniejszym kryterium jest prędkość maksymalna osiągana przez silnik co jest ściśle związane z mocą silnika jak i jego momentem obrotowym.
Najmniej ważną grupą kryteriów jest grupa kryteriów - wymiary główne, a najważniejszym kryterium w tej grupie jest masa całkowita i masa gotowy do jazdy, które im są mniejsze tym lepsza jakość jazdy, mniejsze opory powietrza.
Liczba: wariantow = 5
grup kryteriow = 5
----------------------------------------------
Wiarygodnosc relacji > (*1000)
Warianty ...1... 2... 3.... 4.... 5
1 ............ 0 .... 2....0..274.. 1000
2 .........998 .... 0...12..708.. 1000
3 ........1000..988....0..934.. 1000
4 .........726.. 292...66....0.. 1000
5 ............ 0.... 0.....0.....0.....0
Powyższa tabela przedstawia wiarygodność relacji „>” między parametrami wariantów.
-====================== WYNIKI GRAFICZNE
Warianty:
Honda CBR 600F . . . .
1+----------------------------------- . . .
KawasakiZZ-R600 . . . . .
2+---------------------------------------------------- .
Suzuki RF 600R . . . . .
3+------------------------------------------------------------
SuzukiGSX 600R . . . . .
4+----------------------------------------------- . .
YamahaFZR 600R . . . . .
5+Ţ . . . . . .
- . . . . . .
6+ . . . . . .
- . . . . . .
7+ . . . . . .
- . . . . . .
8+ . . . . . .
0.275... 0.326... 0.377... 0.427... 0.478... 0.529... 0.579
Powyższy tabela w postaci graficznej przedstawia ostateczne wyniki obliczeń. Jak widać model SUZUKI RF 600R przewyższa, choć w niewielkim stopniu, konkurentów. Porównywalne są (mają bardzo zbliżone wyniki) i stanowią dużą konkurencje dla SUZUKI RF 600R to modele: KAWASAKI ZZ-R 600 oraz SUZUKI GSX 600R. Nienajgorzej także wypadła HONDA CBR 600R, nie odbiega dużo od konkurentów. Pod względem najgorzej dobranych kryteriów okazał się model YAMAHA FZR 600R, a wpływ na to miały parametry poszczególnych grup kryteriów wziętych pod uwagę podczas porównywania wariantów. W tym zestawieniu wypadł nie najlepiej.
pozdr.. i koniec tematu..
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Nightgale
Wykładowca UJ
Dołączył: 06 Wrz 2005
Posty: 1422
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Czw 14:39, 05 Sty 2006 Temat postu: |
|
|
Hmmm , a mi tam sie świetnie moja cebrą jeździło .
Ale nie da sie ukryć , zygzakiem lepiej
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Theme ACID v. 2.0.20 par HEDONISM
|